Translate

lauantai 11. heinäkuuta 2015

Kuulumisia kesä 2015


2015

Kesä

Minulla on nyt kuulo molemmin puolin! Huh edellisestä kerrasta onkin kolmisen....kymmentä...vuotta! Toipuminen sujuikin paljon nopeammin kun odotin. 
Suuntakuulo alkoi toimia miltei välittömästi! Se lisäsi turvallisuutta, varsinkin kun kuljen yksin metsässä ja tietenkin liikenteen melussa. Kohteen paikantaminen helpottui noin 100%!!!!



Kirpun kanssa metsässä kuljetaan. Vaaratilanne syntyi kun Kirppu ajoi uroshirven makuultaan ja tietenkin hirvi tuli kohti minua. Yhdellä kojeella en voinut paikantaa nopeasti liikkuvaa hirveä, mutta onneksi väliimme jäi 10 askelta!!!

  
 Suuntakuulo helpotti isommissa porukossa juttelemista. Ei tarvitse pyörittää päätä puhujasta toiseen ja mikä parasta!!!!! pystyy myös itse osallistumaan keskusteluun RENNOSTI



Testasin uutta kuuloa myös kesä festareilla Tuskassa JESSS Amorphis kuulosti tosi hyvältä! 

 Olen käynyt KYSin Kuulokeskuksessa säätämässä laitettani jo pariin otteeseen. Uutta laitetta on säätänyt Aarno, joka tutkii samalla taustahälyn vaikutusta kuuloon.
Kuulokeskuksesta ja KYSistä yleensä on sanottava, että siellä on  
MAHTAVA HOITO!
Olen ollut kuulokeskuksen potilaana vuodesta 1988 eli koko sairauteni ajan...ensimmäiset enkelini eli hoitajat ovat jo eläkkeellä. 
Kirjoittelen myöhemmin laajemmin sairaudestani Coganin syndroomasta, KYSistä ja erilaisista kuulokojeista joita olen käyttänyt.




Työskentelen kokoelma-assistenttina Varkauden museossa. Työni on pääasiassa kokoelmaan ja arkistointiin liittyvää, mutta välillä olen asiakaspalvelussa ja valvomassa näyttelyitä. Tänään olin eka kertaa asiakaspalvelussa "kahdella korvalla" on mielenkiintosta nähdä, miten paljon työ helpottuu. No helpottuihan se. Usein tulee jutustelua kävijöiden kanssa näyttelyn tiimoilta ja muutenkin. Kerron asiakkaille olevani kuulovammainen, mutta tänään jätin sanomatta, kuuntelin vain sujuvasti :) 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti